Ana içeriğe atla

bir kadının onuru



Eş şikayetlerinin  havada uçuştuğu geniş bir muhabbet ortamında, eşini daha yeni kaybetmiş arkadaşımız, kadınları susturup; 

"Şikayet ettiğiniz eşleriniz çocuklarınızın başında diye şükredin. Çocuklarım her bayram geldiğinde babalarını hatırlayacaklar diye yüreğim ağzıma geliyor. Olur da sorduklarında cevap veremeden ağlarım diye.

Hatta geçen bayram keşke babamın mezarını açıp ta görebilseydik dediklerinde ben mahvoldum. Arkadaşlar siz böyle derseniz ben ne yapayım."dedi.
Utanmaktan daha eğilen başlar yerden kalkmamışken diğer arkadaş söze atıldı.

Sus Hatice!  Senin en azından çocuklarına anlatacağın onurlu bir baba profilin var. Rol model olacak,  yaşarken gururla göğüslerini gerip; şerefle yaşamış, kimseye muhtaç etmemiş, şehit olmuş bir babamız var" diyebilecekler.

"Peki ya ben?" diyerek yaşadıklarını anlatmaya başladı.
-Keşke benimde kocam ölseydi de arkasından, hayırla yad edebilseydim.

19 yaşındaydım, akrabama babam tarafından zorla verildiğim de. Köyden çıkınca mutlu olurum tesellisiyle sindirip kabullenmiştim.

Evim olacak, yuvam olacak diyerek kıt kanaat geçime katlanıyordum.

Ama bendeki tutumu farklı algılayıp nasıl olsa kadın evini tutuyor. Bende keyfime bakayım kanaatine varmış olmalı ki kocam, en dar zamanlarımızda kumar oynamaya başladı. Ne yaptıysam vazgeçiremedim.

Ailemin destek çıkmasını bile istismar edip, borçla harçla kumar oynamaya devam etti.
Ve beni kumar borçları için çevremden yardım almaya zorladı.

-Hep düşündüm ele güne muhtaçsam, eşim bizi koruyup geçimimizi sağlamıyorsa neden evliyim. Tek nedeni vardı, "iki küçük kızım babasız büyümesin düşüncesiydi". Birde ekonomik hiçbir dayanağımın olmaması.

Ta ki bir gün kumar arkadaşıyla eve gelene kadar.
Eşim, üzerimi değişeyim diyerek hızlıca odaya gitti, ben de apar topar toplanıp peşine giderken arkadaşı beni durdurup;

" Bak bacım kocanla kumar oynadık ve kumarı büyük bir borçla kaybetti. Verecek bir şey bulamayınca seni teklif etti. 

Namuslu bir olduğunu biliyorum. Bende sırf seni uyarmak için kocanın peşine takılıp geldim. Kocan güvenilir biri değil. Aklın varsa git babanın evine sığın bugün olmasa bile başka birgün diğer borçluları kapına dayatıp getirir. Senin ve çocukların için artık her şey çok geç olur. Benden sana ağabeyi tavsiyesi."

Artık bu olay benim için son nokta oldu. Aynı akşam ailemin yanına gidip boşanma işlemlerini başlattım. Allah tan, korkak bir insandı da boşanırken başıma bela olmadı.

Ve ben iki kız çocuğumun onurlu yaşayabilmesi için bıkmadan usanmadan çalıştım ve çocuklarımı okuttum. 
Babasız da aile olunabileceğini, birlikte her şeyi başarabileceğimizi ve en önemlisi onurlu olmanın en büyük zenginlik olduğunu çocuklarıma aşıladım.

Şimdi büyük kızım üniversiteyi kazandı. Kendi ayakları üzerinde durup kimseye muhtaç olmadan hayatını ve onurunu koruyabilecek. Tek üzüntüm arkalarına baktıklarında gurur duyacakları bir babanın olmayışı.

Şimdi siz bayanlar! Hayırla yad edeceğiniz şerefli, onurunuzu koruyan ve kimseye yüz suyunuzu döktürmeden geçiminizi sağlayan bir eşiniz varsa, küçük problemleri çok büyükmüş gibi göstermeyin. Gelip çoluk çocuğunuzun yanında babalarını kötülemeyin.

Çünkü bu problemler aile birlikteliğinizi bozmakla kalmaz; haksız yere babanın çocuğunuzun gözünden  düşmesine neden olur. 

Bu konuşma üzerine söylenecek hiç bir söz kalmadı. Dar pencerelerden bakıp hayatı biz kendimize dar ettiğimizi fark ettirdi.

Gülhanım Polat
Düzceli onurlu dostuma selam olsun

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Şalgam suyu

"Asrın belaları   Nereden geldiğini bilmediğin parayı kullanmak,  Doğruluğuna emin olmadığın her  söze inanmak(medya gibi..)   Ve içinde ne olduğunu bilmeden (haram-helal) yemek ve içmek."     Her şey sağlıkla başlıyor. Onun için yediklerimize ve içtiklerimize özen göstermemiz şart.   Yok boyasıydı, yok katkısıydı, yok şekeriydi derken yine bir beyin yanması.. Biz bu hallere nasıl geldik.   Aslında şaşmamalı; Anadolu gibi bereketli  topraklardan böyle vitaminsiz hastalıklı bedenlerin çıkmasına . Neticede bizim doğal olan neyimiz varsa ucuza aldılar; gelişmişlik adı altında  kimyasını bozup janjanlı ambalajlarla özendirip pahalıya sattılar. Sonra milleti bu hazır illetine bağımlı yapıp "bunlar zararlı, doğal olanı yararlı, hayatınızı geri almak istiyorsanız hayatınız verin dediler.."   Kısacası bizi aptal yerine koydular. Aklımız başımıza  geldi ama öyle şehir hayatında radikal kararlar almak düzenin gidişatına ters; üstelik hiçte kolay olmuyor. Şu z

Üzüm sirkesi

Elma sirkesini anlatıp ta üzümü geçmek olmaz  Kan yapıcı ve bağışıklık kuvvetlendirici olduğundan diyicem ama... gerçek neden komşumun annesinin ilaçsız temiz bahçesinden ikram ettiği siyah üzümü sirkeyle değerlendirmek istemem😊. Özellikle taze ve diri olanları yedikten sonra yumuşamaya yüz tutmuşları sirkeyle değerlendirmek hem israfın önüne geçiyor hemde geri dönüşümün mucizevi şifasından faydalanmış oluyorsunuz.    Fark ettim de mucize kelimesini çok sık kullanmaya başladım. Oysaki  hayatımda sürekli monotonluktan dem vururum.  Günlük rutin koşuşturmaları hızla yaptığımdan bu detayı kaçırmış olmalıyım ne büyük  bir kayıp... Meyvesinden çöpüne,  bedene uyumundan aldığın neticeye kadar mucizelerle donatılmışız ve bunu ancak birilerine yazarken fark ediyorum. Anlaşılan monoton olan hayat değil algı ve bakışlarımmış. Şahsen çok utandım .  Bu kısa iç hesaplaşmadan sonra gelelim üzüm sirkesi tarifimize. Ön hazırlıklar ve tüm aşamalar aynen elma sirkesi gibi  bir kaç küçük

Bilimsel olarak Nazar nedir?

  Hayatımızda en fazla kullandığımız kelimelerden biridir, nazar.   Yeni ev, yeni iş, iyi bir tahsil, güzel-yakışıklı bir eş,  güzel bir çocuk.   Bunlara sahip olmak, nazar kavramını kullanmamız için fazlasıyla yeterli.  Bilimsel kısmını küçük bir alıntıyla açıklayalım.  Nazar Nedir? Nazar halk dilinde göz değmesi, göz yakması, göz çekimi, göz istemi ve göz ışıması olarak bilinir. Arapça nazar'a isabetül ayin denilir. Nazar; bilimsel olarak, gözdeki retina kısmında bulunan ftoreseptör sinirlerinin kasılması sonucu açığa çıkan negatif ve pozitif göz akım ışınım akımına denir. İspatlanmış haliyle Nazarın 3 türlü, Alfa(sarsıcı) Beta (kırıcı,yıkıcı)  ve Gama (yakıcı) ışınları olarak, ışınım etkisi vardır. (Konumuzu ilgilendiren. Halk arasında yoğun görülen, Alfa (sarsıcı) ışını.) Nasıl oluşur? Nazarın oluşa gelmesi için nazarı vuran kişinin, nazara gelecek kişiye negatif ışın göndermesi.  Bu bilinçsiz olarak gerçekleşen bir durumdur. Nazar kesinlikle bilinçli olar