Ana içeriğe atla

Elma sirkesi

  Dünya serüvenimiz bir Elmayla başladı. Bizim için çok faydalı olan içinde yüzlerce hikmeti bulunan kokusu, tadı, rengi, kimyası, şifası, görseli her birisi  yıllarca araştırılan elmanın doğada bedava olarak bize sunulması gerçekten tam bir Rahmet tecellisi
         ( Anksiyete ve fibromiyalji hastası olarak bu süreci  insanlara ve söylemlerine
takılmadan doğayla kafa kafaya vererek yapıyorum. böylece sevgi ve huzurla başlıyorum. )
   El hasılı vel kelam bende  sirkeye ilk elmayla başladım. Bir çok araştırma yaptım en iyi sonuç aldığım tarifi sizinle paylaşayım.

  ön bilgi olarak bazı temel kuralları söylemek istiyorum

  •  Cam kavanoz şart plastiğe hiç boşuna emek harcamayın
  •  Hijyen  (kesinlikle çamaşır suyu kullanmayın) sıcak su, varsa sirkeyle ya da doğal maden suyuyla çalkalayın
  •  Meyvelerimiz ilaçsız, mumsuz olsun. (ben pazardan kesinlikle fabrika çıkışlı parlak  elma almıyorum. dokusunda mumlu olup olmadığını tırnağınızla kazıyınca anlayabilirsiniz. Tezgahtaki elmalarda ufak tefek çürük ve kurtlar varsa ilaçsız olduğuna kanaat getiriyorum. temizleyip kullanıyorum
  • Çekirdeklerini kullanma noktasında henüz net bir bilgi bulamadım bazılarında kullandım bazılarında kullanmadım. 
  • Bulunduğu ortamda deterjan, toz gibi şeyler bulunmaması gerekiyor. Karanlık ve serin bir yer tercih ettim benim için kontrolü kolay oldu havadar olması da önemli. Kiler dolabı da uygun
  • Süreç uzun olduğu için yapınca biraz fazla yapmak gerekiyor. ilk sirke denememin üçte ikisi bir kaç haftada  bitti.


  Şimdi tarifi vereyim.

  • Tatlı Amasya elması. Yoksa yine tatlı olan herhangi cins bir elma
  • İçme suyu ben kaynatıp soğutup kullandım. İsteyen hazır su kullanabilir.
  • Tercihen en az beş litrelik cam kavanoz 
  • Bir tutam himalaya ya da çankırı kaya tuzu bendeki maksat minarelinden faydalanmak. Yoksa şart değil.
  •   Ağzını kapatmak için peçete ya da temiz bir bez tülbent.


1. aşama : kavanozu ve elmaları temizlemek

2. aşama : elmaları kurutmak. Bu önemli üzerindeki doğal florası sağlıklı bakteri içeriyor üremeleri için fırsat tanımamız lazım.

3. aşama: elmaları kabuklarıyla birlikte ince ince doğrayıp kavanoza yerleştirmek. elmalar kavanozun 3 te biri kadar olsa yeterli isteyen yarı ya kadar doldurabilir.

4.aşama: suyu kavanozun ağzından en az dört parmak eksik kalacak şekilde doldurmak.

5. aşama: varsa mayalamak için sirke anası yoksa doğal sirke o da yoksa tatlı elmamın kendisi yeterli ama yeterince tatlı değilse biraz bal ekleyebilirsiniz.
ve son olarak isteğe bağlı tuz atıyoruz

     tahta kaşıkla karıştırıp ağzını bez ya da peceteyle kapatıyoruz. Yalnız dikkat etmek gereken nokta sirke sinekleri oluşurken (sirke sineği sirkenin olmasının alameti)  içine düşmemesi için kapatma işlemine özen göstermemiz gerekiyor.
 
  Meyveler dibe çökene kadar tahta kaşıkla günlük karıştırmaya devam ediyoruz yaklaşık 15- 20 gün sonra meyveler dibe çöküyor ve sirke anası oluşmaya başlıyor.  İlk sirkem de posayı meyveler dibe çöker çökmez süzmüştüm. Sirke anası çok geç oluştu. sonrakilerde posayı bir ay beklettim sirke anası çok çabuk ve sağlam oldu.
                                             (sirke anası böyle jelimsi birşey)

 size tavsiyem posa en az bir ay beklesin süzdükten sonra dibindeki posa ve sirke anasının üstüne temiz su ekleyip yeniden mayalayın. çok güzel tutuyor. süzdüğünüzü başka cam bir şişeye aktarıp ağzını sıkıca kapatın ve serin karanlık bir yerde muhafaza edin. 3 ay içinde sirkenizi istediğiniz gibi kullanabilirsiniz
                             ( buda  posadan tekrar yaptığım elma sirkesi ilkinden daha lezzetli oldu😉)

Posayla işimiz bitince toprağa gübre olarak saklıyoruz. (kainatta israf yok). Yapacaklara şimdiden afiyet şifa olsun .

Yorumlar

  1. Vücuttaki benle de iyi geliyormuş doğru mu

    YanıtlaSil
  2. evet bir pamukla günde iki üç kere et benlerine düzenli tampon yaparsanız kurutursunuz.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Üzüm sirkesi

Elma sirkesini anlatıp ta üzümü geçmek olmaz  Kan yapıcı ve bağışıklık kuvvetlendirici olduğundan diyicem ama... gerçek neden komşumun annesinin ilaçsız temiz bahçesinden ikram ettiği siyah üzümü sirkeyle değerlendirmek istemem😊. Özellikle taze ve diri olanları yedikten sonra yumuşamaya yüz tutmuşları sirkeyle değerlendirmek hem israfın önüne geçiyor hemde geri dönüşümün mucizevi şifasından faydalanmış oluyorsunuz.    Fark ettim de mucize kelimesini çok sık kullanmaya başladım. Oysaki  hayatımda sürekli monotonluktan dem vururum.  Günlük rutin koşuşturmaları hızla yaptığımdan bu detayı kaçırmış olmalıyım ne büyük  bir kayıp... Meyvesinden çöpüne,  bedene uyumundan aldığın neticeye kadar mucizelerle donatılmışız ve bunu ancak birilerine yazarken fark ediyorum. Anlaşılan monoton olan hayat değil algı ve bakışlarımmış. Şahsen çok utandım .  Bu kısa iç hesaplaşmadan sonra gelelim üzüm sirkesi tarifimize. Ön hazırlıklar ve tüm aşamalar aynen elma sirkesi gibi  bir kaç küçük

Şalgam suyu

"Asrın belaları   Nereden geldiğini bilmediğin parayı kullanmak,  Doğruluğuna emin olmadığın her  söze inanmak(medya gibi..)   Ve içinde ne olduğunu bilmeden (haram-helal) yemek ve içmek."     Her şey sağlıkla başlıyor. Onun için yediklerimize ve içtiklerimize özen göstermemiz şart.   Yok boyasıydı, yok katkısıydı, yok şekeriydi derken yine bir beyin yanması.. Biz bu hallere nasıl geldik.   Aslında şaşmamalı; Anadolu gibi bereketli  topraklardan böyle vitaminsiz hastalıklı bedenlerin çıkmasına . Neticede bizim doğal olan neyimiz varsa ucuza aldılar; gelişmişlik adı altında  kimyasını bozup janjanlı ambalajlarla özendirip pahalıya sattılar. Sonra milleti bu hazır illetine bağımlı yapıp "bunlar zararlı, doğal olanı yararlı, hayatınızı geri almak istiyorsanız hayatınız verin dediler.."   Kısacası bizi aptal yerine koydular. Aklımız başımıza  geldi ama öyle şehir hayatında radikal kararlar almak düzenin gidişatına ters; üstelik hiçte kolay olmuyor. Şu z

Bilimsel olarak Nazar nedir?

  Hayatımızda en fazla kullandığımız kelimelerden biridir, nazar.   Yeni ev, yeni iş, iyi bir tahsil, güzel-yakışıklı bir eş,  güzel bir çocuk.   Bunlara sahip olmak, nazar kavramını kullanmamız için fazlasıyla yeterli.  Bilimsel kısmını küçük bir alıntıyla açıklayalım.  Nazar Nedir? Nazar halk dilinde göz değmesi, göz yakması, göz çekimi, göz istemi ve göz ışıması olarak bilinir. Arapça nazar'a isabetül ayin denilir. Nazar; bilimsel olarak, gözdeki retina kısmında bulunan ftoreseptör sinirlerinin kasılması sonucu açığa çıkan negatif ve pozitif göz akım ışınım akımına denir. İspatlanmış haliyle Nazarın 3 türlü, Alfa(sarsıcı) Beta (kırıcı,yıkıcı)  ve Gama (yakıcı) ışınları olarak, ışınım etkisi vardır. (Konumuzu ilgilendiren. Halk arasında yoğun görülen, Alfa (sarsıcı) ışını.) Nasıl oluşur? Nazarın oluşa gelmesi için nazarı vuran kişinin, nazara gelecek kişiye negatif ışın göndermesi.  Bu bilinçsiz olarak gerçekleşen bir durumdur. Nazar kesinlikle bilinçli olar