Ana içeriğe atla

Çocuğunun vurmasıyla övünen anneye ders!

Yeni evliydim...
İlk bebeğimi kucağıma aldığımda onu öpmeye kıyamadığım dan koklamakla yetiniyordum.

Biraz büyünce artık komşu edinmem gerektiğini, bu sayede çocuğumunda akranlarıyla oynayarak sosyalleşe bileceğini düşündüm.

Benim içinde iyi oldu.

Davetler, icabetleri derken çok sevdiğim yeni arkadaşlarım oldu.

Yalnız arada bir tane diken çıkması kaçınılmazdı.

Diğerlerinden ayırt edemediğim için, her oturmaya onu da çağırmak zorunda kalıyordum.

Aslında iyi bir insandı, fakat çocuğunun akranlarına göre iri ve güçlü olmasından dolayı çok böbürlenir, sürekli "Benim oğlum hiç bir şeyin altında kalmaz, her şeyin üstesinden gelir. Dedesi, babası, abisi her gün yetiştiriyor."

"Bende safça bir soruyla, nasıl yetiştiriyor anlamadım?" dedim ve bunun üzerine gülmeye başladı.


"Allah iyiliğini versin Nazlı! Nasıl yetiştirecekler, tabii ki  dövüştürerek.

Bu erkek çocuğu, zaman güçlülerin dünyası zayıf olan ezilir.

Biz zamanında pısırıktık,  gelen kafamıza vurdu, giden kafamıza vurdu.

Ben çocuğu pısırık yetiştirmem.

Yalnız senin çocuğun biraz pısırık çok ezilir söylemedi deme!"


Bir an şaşkına döndüm, çünkü o zamana kadar evimize her geldiğinde oğlu, oğlumdan büyük olmasına rağmen haksız yere vurur,

Bana; "Ya canım, bu da çocuk o da çocuk ne diyeyim" diyerek üstünü kapatırdı.

Ve ben evimde ağırladığım için bunun tartışmasına girmezdim.

Oğlumsa kendini ifade edebilecek kadar büyük olsa da, çok uysal ve arkadaş canlısı olduğundan, arkadaş edinmenin hatırına sesini çıkarmıyordu.

Ne de olsa yalnızdık, gurbette ailemizde olmayınca lojmandaki komşuları ailemiz bellemiştik.

Ama arkadaş, çocuğunu bilinçli bir şekilde saldırgan yetiştirmesi ve bununla övünmesi, üstelik çocuğumun uyumlu davranışlarını pısırıklık olarak nitelendirmesi canımı epey sıkmıştı.

Onlar gidince akşam eşimle de durumu paylaşıp, "Bak ben gereğini yapacağım sen sadece bana karışma" dedim

Eşim endişeli bir şekilde, "Yapma Nazlı, komşuyuz yüz yüze bakıyoruz bunlar çocuk" dese de dinlemedim.
Ertesi haftaya kadar oğluma,

"Bak oğlum vurmak yanlış bir davranış, fakat savunmak yanlış bir davranış değil" diye telkinler vermeye başladım.

Biraz çalışınca artık öğrenmişti kendisini tartaklayan birine karşı nasıl savunulacağını.

Son kez "Üç kere, vurma! diye uyardıktan sonra artık kendini savunabilirsin" kuralını da öğrettikten sonra artık hazırdık.

Ve adım gibi emindim bir sonraki buluşmada çocuğun tekrar şiddete kalkışacağına.

Komşular birbirleriyle konuşurken, ben odanın köşesinde oynayan çocukların davranışlarını takip ediyordum.

Ve yanılmamıştım.
Sonunda çocuk oğlumun elindeki oyuncağı alarak kafasına kafasına vurmaya başladı.
Akıllı oğlum ona öğrettiğim gibi;
Cenk  vurmasana!, ikinci kez vurduğunda, Cenk vurmasana! (bu arada annesi konuşmaya devam ediyor.) 

Benim içinse dakikalar durmuştu.
Üçüncü kez uyarmasına rağmen vurmaya devam edince; oğlum tasdik istercesine gözlerime baktı ve (demesiydi iyiydi ama) 'Anne?' dedi.

Ben sadece gözlerimi onaylar şekilde kırptım.

Oğlum çocuğu şiddetli bir şekilde itekledi ve yakasına yapışıp, 

"Ben sana vurma demedim mi?" diyerek silkeledi.

Annesi hiç beklenmedik bir şekilde bağırıp "Ne yapıyorsun?" diye oğlumu azarlamaya başladı.

Bense, "Niye kızıyorsun Sevinç, oğlum sadece senin tavsiyene uyuyor" deyince, ne demek istediğimi anlayıp, sessizce yerine oturmak zorunda kaldı.

Hiçbir şey olmamış gibi çayımızı içtik ve evlerimize dağıldık.
O çocuğun bir daha oğluma vurduğuna rastlamadım.


Gülhanım Polat




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Üzüm sirkesi

Elma sirkesini anlatıp ta üzümü geçmek olmaz  Kan yapıcı ve bağışıklık kuvvetlendirici olduğundan diyicem ama... gerçek neden komşumun annesinin ilaçsız temiz bahçesinden ikram ettiği siyah üzümü sirkeyle değerlendirmek istemem😊. Özellikle taze ve diri olanları yedikten sonra yumuşamaya yüz tutmuşları sirkeyle değerlendirmek hem israfın önüne geçiyor hemde geri dönüşümün mucizevi şifasından faydalanmış oluyorsunuz.    Fark ettim de mucize kelimesini çok sık kullanmaya başladım. Oysaki  hayatımda sürekli monotonluktan dem vururum.  Günlük rutin koşuşturmaları hızla yaptığımdan bu detayı kaçırmış olmalıyım ne büyük  bir kayıp... Meyvesinden çöpüne,  bedene uyumundan aldığın neticeye kadar mucizelerle donatılmışız ve bunu ancak birilerine yazarken fark ediyorum. Anlaşılan monoton olan hayat değil algı ve bakışlarımmış. Şahsen çok utandım .  Bu kısa iç hesaplaşmadan sonra gelelim üzüm sirkesi tarifimize. Ön hazırlıklar ve tüm aşamalar aynen elma sirkesi gibi  bir kaç küçük

Şalgam suyu

"Asrın belaları   Nereden geldiğini bilmediğin parayı kullanmak,  Doğruluğuna emin olmadığın her  söze inanmak(medya gibi..)   Ve içinde ne olduğunu bilmeden (haram-helal) yemek ve içmek."     Her şey sağlıkla başlıyor. Onun için yediklerimize ve içtiklerimize özen göstermemiz şart.   Yok boyasıydı, yok katkısıydı, yok şekeriydi derken yine bir beyin yanması.. Biz bu hallere nasıl geldik.   Aslında şaşmamalı; Anadolu gibi bereketli  topraklardan böyle vitaminsiz hastalıklı bedenlerin çıkmasına . Neticede bizim doğal olan neyimiz varsa ucuza aldılar; gelişmişlik adı altında  kimyasını bozup janjanlı ambalajlarla özendirip pahalıya sattılar. Sonra milleti bu hazır illetine bağımlı yapıp "bunlar zararlı, doğal olanı yararlı, hayatınızı geri almak istiyorsanız hayatınız verin dediler.."   Kısacası bizi aptal yerine koydular. Aklımız başımıza  geldi ama öyle şehir hayatında radikal kararlar almak düzenin gidişatına ters; üstelik hiçte kolay olmuyor. Şu z

Bilimsel olarak Nazar nedir?

  Hayatımızda en fazla kullandığımız kelimelerden biridir, nazar.   Yeni ev, yeni iş, iyi bir tahsil, güzel-yakışıklı bir eş,  güzel bir çocuk.   Bunlara sahip olmak, nazar kavramını kullanmamız için fazlasıyla yeterli.  Bilimsel kısmını küçük bir alıntıyla açıklayalım.  Nazar Nedir? Nazar halk dilinde göz değmesi, göz yakması, göz çekimi, göz istemi ve göz ışıması olarak bilinir. Arapça nazar'a isabetül ayin denilir. Nazar; bilimsel olarak, gözdeki retina kısmında bulunan ftoreseptör sinirlerinin kasılması sonucu açığa çıkan negatif ve pozitif göz akım ışınım akımına denir. İspatlanmış haliyle Nazarın 3 türlü, Alfa(sarsıcı) Beta (kırıcı,yıkıcı)  ve Gama (yakıcı) ışınları olarak, ışınım etkisi vardır. (Konumuzu ilgilendiren. Halk arasında yoğun görülen, Alfa (sarsıcı) ışını.) Nasıl oluşur? Nazarın oluşa gelmesi için nazarı vuran kişinin, nazara gelecek kişiye negatif ışın göndermesi.  Bu bilinçsiz olarak gerçekleşen bir durumdur. Nazar kesinlikle bilinçli olar